کار تو خونه | اشتغال در منزل

آموزش اشتغال در منزل به صورت کاملا رایگان در پنج قدم آموزشی همراه با پادکست ویدیویی

بخش امنیّت

  • ۴۴

بسم الله الرحمن الرحیم

بخش امنیّت

مدّت زمان مطالعه: زیر 6 دقیقه

______________

دانلود اپلیکیشن کار تو خونه از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن کار تو خونه از مایکت

توجّه: در اپ کار تو خونه امکان مشاهده پادکست ویدیویی هم موجود است.

______________

امنیّت مالی

در بحث دریافت سفارش مهمّ است که ما مسائل امنیّتی را رعایت کنیم و اگر در این زمینه دغدغه کافی نداشته باشیم گاه دچار زیان خواهیم شد پس لازمه دقّت کافی را در آن به خرج بدهیم.

خیلی خوبه کارت بانکی خود را به شماره موبایلمان متّصل کرده و حساب واریز ها را هر از چندگاهی از این طریق بررسی کنیم.

راه های پرداخت خود را ایمن تهیّه کنیم! گاه برای برخی روش های پرداخت نیازه از سایت ها و یا افراد کالا یا خدماتی دریافت کنیم بنابراین خیلی مهمّه از جایی معتبر این مسائل را فراهم آوریم که دارای اعتبار کافی باشند.

واریز های ناشناس را به همان صورت بازپس دهیم! گاه ممکنه یه سری واریز های ناشناسی از طریق افراد انجام بشود و با شما ارتباط بگیرند که اشتباه شده و شما را ترغیب به برگشت آن کنند، در اینجا باید توجّه کرد که به هیچ وجه به جز شماره کارتی که با آن واریز انجام شده شما وجه را پرداخت نکنید و همچنین در اینکار حتما 24 تا 48 ساعت صبر کرده و در زمانی غیر منتظره بازگشت وجه را انجام دهید.

لازمه بدونیم این امکان وجود دارد که با واریز کردن مبلغی زیاد به یه شماره حساب خودمونو وارد یک معامله رسمی کنیم! حتما به اون شماره ای واریز وجه انجام دهید که از همون شماره کارت پول را دریافت کردید زیرا اگر به شماره کارتی ناشناس مبلغ بالایی واریز بشود و نام صاحب حساب را نشناسید ممکنه در یه روند خرید گاه ملیاردی ورود پیدا کنید و دچار کلاه برداری بشوید زیرا برخی به شما مثلا 50 میلیّون واریز می کنند و با ترفندی از شما تقاضا دارن که اونو به فلان شماره که میگن برگشت بزنید در حالی که خودشان توی انجام یه معامله پیش پرداخت هستند و دارن خریدی گاه چند ملیاردی انجام می دهند و شما با واریز وجه به حساب فروشنده خود را مسئول خرید این معامله می کنید!

از فیلتر شکن تا جای ممکن استفاده نکنید و در صورت استفاده حتما بعد از تموم شدن کار خود آن را ببندید. اگر می خواهید از سایتایی که اونا مارو تحریم کرده اند (اکثر سایتای پر کاربرد مثل سرویس های توسعه گوگل) استفاده کنید می توانید به جای فیلتر شکن از قند شکن های ایرانی که داخل مارکت های ایرانی موجود اند بهره ببرید. برنامه ((شکن)) یه نمونه از قند شکن های موجود توی مارکت بازار و مایکت است.

موتور جستوجو ایرانی ای به نام ذرّه بین جدیدا تولید شده و ظاهرا مورد حمایت همراه اوّل هم است(توی دوره های زمانی مشخّص مقداری اینترنت مختص استفاده از برنامه توسّط همراه اوّل داده می شود). این موتور یک مرورگر کامل هم است(برای موبایل برنامه دارد که تو مارکت های ایرانی قابل دانلود می باشد) همچنین خودش توسّط بات هایی سایت ها را اسکن می کند و در نتایج خود از پیشنهادات موتور های معروفی مانند گوگل هم بهره می برد. ما بررسی کردیم دیدیم خودش به طور کامل فرایند های پردازش را انجام می دهدو از سرور های داخلی(نیم بها) هم بهره برداری می کند برای همین اونو به شما معرّفی کردیم تا اگر یه روزی اینترنت بین المللی دچار مشکل شد و یا گوگل خواست کلّا مارو تحریم کند بتوانیم تا حدودی این کمبود را ازین موتور جستجو رفع کنیم(هرچند از صمیم دل می خوایم خیلی پیشرفت کند زیرا اگر محصولات ایرانی پیشرفت کند کشور پیشرفت می کند و گروه کار تو خونه هم واقعا عاشق میهم عزیزمان ایران است). همانطور که میدانید اگر کشوری نتواند در دنیا نیاز های ارتباطی اساسی را خودش تأمین کند دچار وابستگی به تأمین کنندگان خارجی خواهد شد لذا اگر روزی دچار مشکل با آنها شود می توانند با قطع کردن خدمات خود آن کشور را تحت فشار قرار دهند لذا نیازه زیر ساخت های ارتباطی برای کشور پر دشمنی چون ایران مقتدرمان گسترش جدّی یابد تازه اگر ما زیرساخت ملّی داشته باشیم می توانیم ارز آوری داخلی خودمان را تو حوزه های ارتباطی به شدّت افزایش دهیم زیرا دارای قدرت دیپلماسی بالایی در حوزه های تأمین ارتباطات داخی بوده و دیگر اهرم فشار خارجی مؤثّر نخواهد شد(یه فراجستوجو گر به نام گردو هم موجوده که ایرانی است ولی نگفته موتور جستجو است یعنی انگار داده ها را از موتور های گوگل و بینگ می گیره و با مرتّب کردن نمایش می دهد امّا چون نوشته می خواهد تو آینده به موتوری خوب تبدیل بشود(انشاء الله) ما اونو هم ذکر می کنیم).

از دو کارت برای دریافت پول و خرید استفاده کنید به گونه ای که با یکی پول ها را دریافت کرده و با دیگری خرید را انجام دهید. برای انتقال پول می توانید از برنامه های بانکی در گوشی خود بهره ببرید و مبالغ دلخواه را به راحتی منتقل کنید.

برنامه های بانکی امروزه بسیار خدمات خوبی را در سریعترین زمان ممکن ارائه می دهند و لازمه برای مدیریّت بهتر از آنها بهره ببریم تا هم امنیّت خیلی بیشتری را تجربه کنیم و هم تسهیل مالی بیشتری را داشته باشیم. برنامه های آپ، 780، 724، هراه کارت و ایوا نمونه هایی از برنامه های بانکی پر کاربرد هستند. اگر با شماره موبایلی به نام خودتان در این برنامه ها ثبت نام کنید می توانید موجودی کارت های خود را دیده و یا به راحتی کارت به کارت کنید.

قبلا روشی از کلاه برداری مرسوم بود که در آن افراد برای کارت به کارت به یک خودپرداز مراجعه می کردند و با هماهنگی از قبل یک خودپرداز طوری تنظیم می شد تا رمز طرف را بگیرد مثلا دستگاه های فیلمبرداری مخفی در آن نصب می کردند و با دزدی اطلاعات از طریق برنامه ریزی قبلی کلاه برداری می کردند امّا الحمدالله امروزه با استفاده از برنامه های بانکی و هوشیاری مردم این مورد کلاه برداری ها خیلی کمتر شده است.

اگر به محیط های پر رفت و آمد زیاد مراجعه دارید حتما برای گوشی خود رمز بگذارید. بهتر است در صورت استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ توی محیط های جمعی هم از یه رمز ورود حتّی شده ساده هم استفاده کنید.

برای امنیّت خود اگر از بستر های اینترنتی مثل سایت بهره می برید حتما رمز عبور های قوی ای تعریف کنید. یه رمز عبور قوی بیش از 8 کاراکتر حاوی عدد، حروف لاتین و علامت می باشد. از علائمی مانند ستاره(*)، مربع (#) و ات ساین(@) بهره ببرید. اگر در شبکه های اجتماعی فعّالیّت دارید بهتر است تایید دو مرحله ای را فعّال کنید تا علاوه بر پیامک نیز یه رمز عبور ثابت هم تعریف کنید.

اگر در زمینه انجام کار های امنیّتی مشکلی پیدا کردید از اینترنت بهره ببرید مثلا نحوه رمز گذاشتن در ویندوز 10 یا آموزش فعّال کردن تایید دو مرحله ای در اینستاگرام را جستجو کنید.

اگر خریدی می کنید تا حدّ امکان سعی کرده خودتان کار های پرداخت از قبیل کارت کشیدن را انجام دهید. سعی کنید اگر نیاز به فاش کردن رمز های خود به صورت مکرر دارید حتما در بازه های معیّن و تا حدودی نامنظّم رمز خودتان را عوض کنید.

اگر مشکلی در رابطه با امنیّت مجازی خودتان مشاهده کردید حتما موارد را به پلیس فتا اطّلاع دهید. تلفن و سایت پلیس فتا به ترتیب 096380 و cyberpolice.ir می باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی